Alla inlägg under april 2008

Av Catja - 29 april 2008 06:04

Oj vad jag måste vara upptagen! Har inte skrivit en rad på hur länge som helst! Jessus... Men jag måste faktiskt säga att allt har varit mer än hektiskt! Allt pillande å tjorvande med flytten å jobb å grejjor... Sen dom stackars stunderna man inte haft nånting "man bara måste göra" så har man behövt sova också.

Nååå, så just nu sitter jag här. Börjar jobbet på ett tag. Hoppas dagen blir lättare än gårdagen. Igår märkte jag för första gången att jag faktiskt är gravid och inte orkar lika mycket. Eftermiddagen på jobbet var hemsk. Orkade verkligen inte stå upp. Hade ont och var helt slut. Efter ett Förmiddagspass! Som jag brukar tyka är bekvämast. Dessutom hade jag varit ledig i två dagar och vilat... Ändå var dagen riktigt tung. Väl hemma lade jag mig på soffan å vila. Somnade en liten stund och jag fick fint ligga kvar tills Patrik kom hem. För jag tog mig inte upp själv!!! Hade såååå ont. Usch.

Min plan pajar totalt om jag ska börja ha såhär ont nu. Jag har planerat länge att jobba lite drygt tre veckor till och det vill jag göra. Så jag hoppas på att detta bara är en övning... Så att det går över. Som foglossningarna gjorde. Dom kom en sväng sen försvann dom. Kommer kanske tillbaka men jag är glad så länge jag slipper.

Kotte är då aktiv som bara den. Han har inga som helst problem med att röra sig. UPPENBARLIGEN! Hela magen skumpar och skiftar form när han bökar därinne! :) Riktigt hårda sparkar kan han få in också. Å nu har han (kolla! Skriver "han" hela tiden!) börjat sparka mot ryggen och rumpan på nå vis. Lustigt att den lilla kommer åt en massa saker som jag själv aldrig kommit åt! Hehe!


Ouh! Nu tog orden slut helt plötsligt! Och trött blev jag igen.....

Nu är det bäst att sätta fart å dra på jobbet så man inte somnar här!


Av Catja - 21 april 2008 05:58

Den här flytten håller på å ta knäcken på mig! Fiiii fasen va jobb det är med å flytta... Usch! Ändå har vi fått fantastisk fin hjälp under flytten!

Då ha man flytten, åsså jobbet, åsså måste man städa å grejja... Usch! Igår gjorde jag å Patrik INGENTING i lägenheten. Vi bara slappade. Skönt var d. Men nu har man dåligt samvete för att vi inte fick gjort nått. NÅja, på Patrik var jag då vansinnig också för att han inte klarat av å diska när ja varit på jobbet. Blev garn´sur... Men va fasen människan jobbar sju dagar och sedan ledig sju... Å under jobb dagarna förstår jag om han är helt slut å d å inte orkar hjälpa så  mycket hemma. Men sen när han är ledig hjälper han inte heller till!! VA fan?! När ska han hjälpa då?! Han vilar när han väl är ledig... I sju dagar vilar han.. Sen kommer ju jobbet å då slipper han igen. Voi perkele!! Blir det inte ändring på detta till nästa ledig vecka, då jäklar tar d hus i h*lvete. 


Nämen, nu hör jag hur kaffet dripp-droppat färdigt!

 Mmmm....Längtar efter mitt kaffe...



Av Catja - 16 april 2008 10:42

Dom måste tro att jag är nån hemlös typ som smyger omkring på området och söker efter skydd för natten! Hahaa! Jag springer mellan våran trapp, tvättstuge trappen, Nya trappen och soprummet! Eller springer å springer, haltar är nog bättre förklarat! :) Alltså är jag hemlös och haltar, mest troligt har jag nog blivit knivhuggen i benet av nån annan hemlös jäkel som jag stulit en bit bröd av eller nått.... Dessutom gravid! Sveriges tragiska baksida.. :)


Eller så vet dom att jag bor här. Och räknar ut att jag flyttar med tanke på kartongerna jag bär... Men usch vilken grym karl jag måste ha. Kånkar grejjor här ensam och gravid. Dom tror att han ligger på sofflocket och bossar över mig. Ska hänga en skylt runt halsen. "Min man arbetar dygnet runt nästan. Därför bär jag lite grejjor själv!"


Eller så tror dom att vi separerar. "*Suckar* Dagens kärnfamilj, nä vet du vad..."


Eller så tror dom att jag har minst tre killar samtidigt. Det är därför jag springer i alla trapp uppgångar!


Men fy fan vilka grannar jag har alltså! ;)

Av Catja - 16 april 2008 06:24

Men! JAg skäller på dom att dom inte skriver sen gör jag det inte själv! Dåligt dåligt.... Nåjaaa, anledningen till att jag inte skrivit kanske är att det inte hänt nått som behöver skrivas om. Allt lallar på bara... Jaa, visst är det lite stressigare än vanligt med flytten å d.. Och där har vi ju en till anledning till varför jag inte skriver så mkt!

Börjat få lite trubbel med foglossning... Ajajaj.... :( Blev lite sur när det slog ner i min kropp helt utan förvarning! Pangbom bara! Hade passat mycket bättre nästa vecka. Idag och imorrn är d ju dom stora Flytt-dagarna! :( Fasen, nästa vecka hade funkat bättre å ha ont. Hellst inte alls, för det är inte det minsta bekvämt. Men om jag nu måste ha fogtrubbel så tar jag hellre värk nästa vecka. Nä ni.... Nu måste jag börja packa å tvätta. Typiskt! Enda lediga dagen på hela veckan. Å då har jag planerat in tvätt (TRE KORGAR!!!), packa lägenheten, och Ikea leverans! Hur ska jag hinna med den berömda ledigheten? Well well.... Kämpa på några veckor bara så kan man börja ta det lugnt och dona på lägenheten i lugn och ro!

HAr inte tänkt göra så mkt i början i ny hemmet. För då blir d en stressig uppackning och då blir d kaos i alla skåp å lådor. Jag ska ta det lugnt och metodiskt! Ja. D ska jag. Ska bara försöka komma ihåg det...


Jä*lar va hungrig jag blev! Oj jag måste äta!

Hellurej! :)

Av Catja - 11 april 2008 16:08

Då har man ett sånt där guld-inlägg på gång. Skrev skrev å skrev..... Hur mycket som helst. Så Fu*'ar datorn ihop och allt försvinner. Det här är tredje gången. Så otroligt förbannad. Länge sen jag haft sån inspiration som jag hade nyss. Flera år sedan. Och allt försvinner. Kan meddela att inspirationen försvinner också. Fasen.

Av Catja - 11 april 2008 10:40

Som många andra vill jag också tända ett ljus för lilla Engla...

Hoppas på att familjen får se varandra igen...

Av Catja - 10 april 2008 19:06

Vad håller ni mina vänner på med när ni aldrig skriver i era bloggar..... Varje dag, säkert två gånger om dagen, kollar jag om ni skrivit nått å mycket sällan får jag napp! :( Tråkigt... Så tråkigt så jag själv sitter å läser mina egna inlägg direkt efter att jag publicerat dom! Haha! Å de är ju inte såå roligt eftersom dom inläggen sällan kommer med nån ny information åt mig.

Så skärpning nu mina vänner (OCH SYSTER), skriv i era bloggar.

Gud uppfann bloggen på den åttonde dagen, och han såg att det var gott.

Så se till å använda den... Annars har ju Gud den stackaren jobbat övertid i onödan! (BTW, Gud bor granne med mig han brukar cykla långt in i vintern! Dessutom extraknäcker han som journalist på NSD, vid sidan om Gudandet.) 


Jojustja, måste ju klämma in nått om bäbisen också! (Hihi! Tji, får Eggby om hon trodde att detta skulle bli et barnfritt inlägg!) Rebban fick känna idag hur den lilla sparkade, Kotte fick in tre smällar på henne! :)


Nåmen då, då tackar jag för mig idag. Nu ska jag börja göra ugnspannaka till två mycket hungriga grabbar!

Av Catja - 9 april 2008 19:55

Några bilder från förra helgen!

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards