Alla inlägg under augusti 2008

Av Catja - 15 augusti 2008 18:01

Var till bvc idag och skulle väga pigan. Sköterska frågade lite hur det hade gått å så och jag sa att jag trodde att jag höll på å mata ihjäl tösen.

"Neeej då. Det är helt normalt att barnen somnar efter maten..."

"Det vet jag väl, men hon sover ju hela tiden."

"Men hon vaknar och säger till att hon är hungrig å så då?"

"Näe, hon hinner ju inte. Hon ligger i matkoma fortfarande när det är dags för mat igen."

Så var det dags å lägga gumman på vågen.. Barnen ska ju tydligen gå upp 100-200g i veckan och Elise hade tidigare gått upp 30g på fem dagar.


... Så jag lägger Pigan på vågen och det tickar fram som rena rama bingolotto snurran. Man stod och hoppades på Miljonvinsten. Och den fick jag! :)

Lill tjejen hade gått upp 180g på tre dagar!! :P

"Oj jäklar!" Ropar jag når vågen visar vikten.

"Hihi! Jo det skulle jag också vilja säga." Säger sköterskan.

 Så nu behöver vi inte längre tjorva med ersättningnen! TJOHOO!! Åsså har vi släppt lite på aminingstiderna. Nu kommer jag få sova FYRA timmar i sträck på natten! :) Hääärligt!

Hoppas nu att hon fortsätter gå upp... Såklart inte riktigt så mycket som nu!


Nä, nu ska jag ta och fortsätta stirra på våran guldklimp!


Av Catja - 14 augusti 2008 22:48

Jojustja, idag fick jag på mig förlovningsringen igen!! :)

Mycket glad över detta, har saknat den faktiskt. Så nu mår jag lite bättre med min ring. Dessutom har jag precis lyckats pumpa ut 60ml bröstmjölk... Efter amning!! Grymt bra!  :)

Av Catja - 14 augusti 2008 15:29

Jag håller på å mata ihjäl mitt barn tror jag! Herrejössös, hon håller på å tuppa av av all mat. Seriöst, hon sover och jag häller i henne ännu mera mat. Det är sant, hon rent av SOVER och jag häller i ersättning som hon sväljer i sömnen.. Åsså slocknar hon som en fura såklart och sover som en stock och då är det dags igen. Då kommer den där jäkla mamma igen och sliter upp henne ur sängen och pratar jättehögt och gungar och petar på henne. Och hon är sååååå trött! Hon orkar inte ens öppna ögonen och jag sitter där redo och trycker i henne ännu mera mat. Helt allvarligt, jag måste ju utsätta henne för ett enormt trauma. Jag lägger väl grunden för någon ätstörning hos henne.

Sen är man själv helt knäckt. Var tredje timma dygnet runt ska hon äta och ha ersättning. Och med hennes väckning, amning, och få i henne ersättningen (som verkar smaka skit, för man får bara i henne den när hon halvsover eller sover), rapning och blöjbyte så är det inte länge kvar till nästa måltid. Proceduren tar låååång tid! Det har tagit upp till två timmar. Och då var det en timmas sömn och upp igen. Nånå, om gumman nu blir bra av detta så gör jag det mer än gärna...

Men nu är hon ju inte ens pigg nåmer, det som bvc var så noga med att hon skulle vara. Pigg och nyfiken VAR hon. Nu är hon knappt vaken och är hon det så är hon som en zombie pga all mat... Nånå, imorrn ska vi väga henne och förhoppningsvis får vi sluta med den här tortyren!

Av Catja - 12 augusti 2008 15:40

Jessus att nått sånt litet kan ta sån tid! :) Man har verkligen inte tid att blogga. Och när jag väl skulle ha tid så... Äh, då bara skiter jag i det till slut! :) Man sitter som mest och stirrar på lilla prinsessan bara.

Och nu kommer jag verkligen inte ha tid att blogga.. Pigan går upp i vikt lite dåligt. Så nu ska jag börja intensivamma  henne. Så amning var tredje timma och efter varje amningstillfälle så ska vi koppa i henne 40ml ersättning också....

Och detta är ruggigt jobbigt. Inte själva jobbet i sig men själva grejjen att hon inte går upp i vikt nog mycket. Jag känner mig som en kass mamma. På BVC så säger dom att det inte är någon fara. Att hon faktiskt går UPP i vikt och inte ner. Och hon står ju inte ens still. Men att hon skulle gå upp lite mer bara. Men det känns inte alls bra ändå... Förhoppningsvis behöver vi bara hålla på såhär till på fredag... Om hon gått upp ordentligt då så behövs det kanske inte mer. Så nu håller jag tummarna...

 Konstigt att jag reagerar såhär. När BM frågade mig om hur jag ställer ig till amningen innan Elise föddes så svarade jag: "Kan jag amma så gör jag det och om inte så är det inte världens ände..."

MEN DET ÄR DET VISST!!!! Jag VILL amma. För det ska man göra!!!! JÄVLA SKIT! 

Av Catja - 6 augusti 2008 10:48

Förlåt för att jag inte skrivit på länge! Jag har fortfarande fullt upp med å vänja mig med hur länge det tar å byta blöjor, amma, och få ihop allt här hemma! SÅ dom stunderna jag haft över har jag mest stirrat på min guldklimp och försökt fatta att det verkligen är verklighet! :)

Men nu ska jag försöka ta mig tid i kväll å skriva några rader till. Ska försöka få ihop en förlossningsberättelse. Den förra jag skrev var riktigt bra, men den jäkeln slarvade jag bort såklart.... :( Surt som fan.


Nä nu ska jag passa på å duscha när Elise är så nöjd i mosters famn! :)


Föresten så ska det bli så skönt nu när Patrik får ledigvecka.. Så tråkigt när han jobbat så mycket! Han stackaren har ju tyckt att det är så tråkigt när han inte hinner vara med Pigan nånting... Men nu så! Nu ska vi ha familjedagar! Kuligt! :)

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards