Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Jahaja! Så detta är vad dom kallar : BLOGG...

Av Catja - 12 augusti 2008 15:40

Jessus att nått sånt litet kan ta sån tid! :) Man har verkligen inte tid att blogga. Och när jag väl skulle ha tid så... Äh, då bara skiter jag i det till slut! :) Man sitter som mest och stirrar på lilla prinsessan bara.

Och nu kommer jag verkligen inte ha tid att blogga.. Pigan går upp i vikt lite dåligt. Så nu ska jag börja intensivamma  henne. Så amning var tredje timma och efter varje amningstillfälle så ska vi koppa i henne 40ml ersättning också....

Och detta är ruggigt jobbigt. Inte själva jobbet i sig men själva grejjen att hon inte går upp i vikt nog mycket. Jag känner mig som en kass mamma. På BVC så säger dom att det inte är någon fara. Att hon faktiskt går UPP i vikt och inte ner. Och hon står ju inte ens still. Men att hon skulle gå upp lite mer bara. Men det känns inte alls bra ändå... Förhoppningsvis behöver vi bara hålla på såhär till på fredag... Om hon gått upp ordentligt då så behövs det kanske inte mer. Så nu håller jag tummarna...

 Konstigt att jag reagerar såhär. När BM frågade mig om hur jag ställer ig till amningen innan Elise föddes så svarade jag: "Kan jag amma så gör jag det och om inte så är det inte världens ände..."

MEN DET ÄR DET VISST!!!! Jag VILL amma. För det ska man göra!!!! JÄVLA SKIT! 

 
 
Sussie.

Sussie.

12 augusti 2008 18:00

Läste din blogg precis när jag tänkte ringa dig... Gissar att det är fulla rullar o mkt o tänka på därhemma just nu i och med amningen o allt..så jag kan titta förbi er när det lugnat sig lite.. *kramar till er*

http://sussieeliasebba.bloggagratis.se

 
Tessah

Tessah

12 augusti 2008 20:23

Tjo Catja.
Va fina bilder danni hade på er i hennes blogg :)
Supersöt liten tösa du har.

Du ang ammningen så ta det bara lugnt.
Bvc och andra ska bara stressa upp en!
Med nathanael så tog det tiiiiiid innan ammningen kom igång som den skulle och man fick rätt teknik och han gick inte upp mycket alls i vikt i början men de rätar ut sig oftast.
Ju mer man tänker på amingen ju sämre går de amma.

Lite tips om du vill ha:) annars ba skit it :)
Bra för tjockare mjölk i tissen.
*Ät pizza
*Ät ostmackor på kvällen
*Drick mycket vatten,även just då du ammar, då rinner det till.

fast detta kanske du redan visste :)


ha de gött!
kram

http://www.tessah.blogg.se

 
Danni

Danni

12 augusti 2008 22:01

Ta d lungt Gumman! D kommer att gå bra! Stressa inte upp dej. Hon verkade ju inte må dåligt så då e d ju ingen fara.

D va så himla kul att träffa dej... ja, eller er alla tre förstås!
Började sakna dej redan innan vi lämnat parkeringen! :-(
Men snart kommer du ju hit å hälsar på! *längtar*
Å du! Du har en sån UNDERBAR tös!
Massa kramar härifrån dit!

http://danni.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards