Alla inlägg den 8 december 2008

Av Catja - 8 december 2008 11:44

Vi har haft det jätteskönt i byn. Lugnt och skönt men ändå ha vi hunnit med en massa. Åka buss var ju också en upplevelse för Elise och för mig ett helt nyt sätt att åka buss på! Hehe! Lyckades även med en bajsblöja på en fullsatt buss! (!!!) Men det gick bra.. In på den pyttepyttelilla toaletten på bussen och sen Ikeas handdukar (som vi köpt säkert 200.000 stycken av) som läggs ut på golvet några stycken. Dit med Elise åsså fick jag själv stå med rumpan tryckt mot dörren och byta blöjan dubbelvikt. Haha! Men det gick bra! Sen så lämnade vi handdukarna i sopkorgen... Inget jag hade viljat ha med hem direkt!
















Andra dagen i byn så tog vi oss en promenad och fick med oss ett helt gäng! :) Mormor och Cassandra (Deras lilla vovve), Moster Hannah och Alma (Deras stora vovve) och Danni med Alvin (Elises Stora kärlek). Vi gick en bra lång promenad, riktigt skönt var det.. Särskillt på dom otrooligt fint plogade vägarna i byn! ;)

Lilla Cassie orkade bara inte gå hela vägen så hon fick åka vagn med Elise.. Hon satt såååå nöjd i vagnen och tyckte det var skönt å slippa gå.


   














Efter dom här bilderna så åkte Cassie på söndagen ner i badet, och sen var det pälsföning och klippning för hela slanten!


fredagen var jag, ELise och Danni och hälsade på den lilla nykomlingen Robin. Han var bara för söööt! Grattis till den nya familjen!


 Lördag var ju stjärnor på is å då var det kvällsmys för hela slanten. Mumsiga räkmackor och slappande i soffan! :)


Grattis Fagge!


När vi åkte hem på söndagen så var bussen sååå jäkla full så det fanns inte ett säte där det var ledigt! Inte nån dubbelplats ledig.. Folk satt utspridda och tog själva upp två platser. Jag kan ju inte riktigt sätta Elise själv bredvid nån okänd.. Och inte en jävel fattade att flytta på sig! Jag blir så jävla arg på sånt!

Efter att ha gått ett varv runt i bussen så går jag på nedrevåningen och där ser en liten pojke oss (han var tio år fick jag veta sen).

"Har du en bebis där?" Frågar han, och jag nickade.

Då flyttade han och en tant ihop sig så jag och Elise fick ett säte. Nöjd som fasen blev jag när pojken högt och tydligt säger sen

"Klart bebisen ska sitta med sin mammma!"

Fy fasen alltså! Vilken grabb! :) Han var sååå jäkla gullig. Men att en tioåring hinner reagera innan alla andra på bussen kan masa ihop sina arslen kan ju få en att börja fundera.. Vad är det för fel på folk?!


Nånå, nu är vi hemma.. Har gått och fixat å trixat här hemma på morgonen.. Elise sover som en stock.. Hon sov till halv tio i morse och nu vilar hon igen. Hon är knäckt efter gårdagskvällen.. Lill Pigan hade så ont i magen igår så det var fruktansvärt! :( Tur att vi hann hem innan hon fick ont i magen. Hon skrek och grät hysterisk i över en timma och sen däckade hon och sov hela natten... Hon åt en halv banan i förrgår så jag tror att det var den som spökade. Usch lill gumman.....













Här posar jag för mamma och moster... :)


 Det här är min kompis Alvin som tittar fram!








Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards