Direktlänk till inlägg 6 juli 2008

Ättiksprits lukt sprider sig i lägenheten....

Av Catja - 6 juli 2008 11:03

När patrik var i Ötå så sov dom några nätter i "Röda-finland", den större stugan hos hans mormor och morfar. Den stugan som haft fuktskada. TROTS att jag varnat honom om det. Så igår när jag började plocka upp hans kläder och skulle tvätta dom så STINKER dom mögel!! *Suck*

Överdoserade både tvättmedel och sköljmedel men icke... Lukten sitter i. Så efter att kläderna torkat nu ordentligt och jag googlat mögel hela dagen igår så har jag blötlagt allt i ättiksprit. Och fy fasen vad DET luktar illa då! Men men ont ska med ont förgås sägs det ju... Så nu ska det få ligga där och sen ska jag kila över till Göta och hänga allt på tork ute så d får vädras ordentligt.

När jag pratade med Patrik om kläderna igår när han kom hem blev det ett helsikkes liv. Ni har väl förstått vilken skrotsamlare han är... Nästan så att han går igenom soppåsen innan han går ut med den så att jag inte råkat slänga nått som är hans som han egentligen vill ha kvar.

Så igår när jag kommer till biten"...Och om inte lukten går bort måste vi slänga dom hörrö..."

"Vad i helvete!!! Vi ska INTE slänga NÅNTING!!"

"Men du kan ju inte gå omkring å lukta mögel"

"Det luktar inte du svammlar."

Hämtar en tröja och låter han sniffa på den. "Nå?"

Han luktar på den. "Inte känner jag nått."

"Brukar våra nytvättade kläder lukta sådär?" Pekar på plagget i handen.

"..." Vänder sig mot TVn. "Men ska kläderna lukta ETER då?!"

"Inte Eter, älskling. Ättika."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards