Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Catja - 1 januari 2009 16:28

... i natt vid tolvslaget! :)

Jessus, Gällivareborna måste ha sprängt upp miljontalskromor. :)

Jag som denna nyårsafton låg i sängen och försökte sova njöt måttligt av dom förbaskade raketerna.

Kom att tänka på alla stackars djur som måste lida nått frutansvärt av alla bomber och granater.

Allt som oftast på nyår så brukar man ju vara långt nere i champagnen och därmed (uppskattningsvis) förlorar 50% av sin hörsel. Ljudnivån brukar ju öka allt eftersom alkoholintaget ökar. Så jag har aldrig reflekterat över hur högt raketerna egetligen smäller.

Lill gumman som sover till och med igenom pappas hostattacker vaknade av allt smällande ute på stan...

 Galet... I fyrtio minuter så dundrade det konstant. Det blir några smällar. Det blir några raketer. Det blir några miljoner kronor.

Det blir riktigt många rädda djur.

Jag måste nog haka på Ninas kampanj. Jag måste också börja fajtas mot alla som smäller sina jäkla smällare.

Härmed utnämner jag mig själv till

Nyårs-Marodören (men djurens räddare).

Av Catja - 1 januari 2009 16:23




Jag har fått denna award av Tezze!  Tusen Tack snälla du... :)

Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet.
Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig.
Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare. Lycka till!




Jag återkommer med mina åtta bloggare zu morgen... :)

Av Catja - 1 januari 2009 08:54

Som rubriken lyder.

Av Catja - 1 januari 2009 08:43

Elise har lärt sig att härma pappa! :)



Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards