Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Catja - 17 januari 2009 21:03

Nu spelar dom Stevie Wonder  (Eller som Pekka kallade honom en gång i tiden, innan han och Danni insåg att dom är ment to be och avlade fram lilla Alvin, ja... DÅ kallade han honom för "Blind-Steve" Hahhaaa!)


Mr.Wonder får mig onekligen att tänka tillbaka på folkhögskolan... Hih! 

Av Catja - 17 januari 2009 20:50

Riktigt positivt överraskad! :)

Råkade slå på fyran just när Hanna Hedlunds kör rockade igång med Shake your Tailfeather... Och Oh MY GOD! Vad dom rockade!! :)

Hur bra som hellst! Man fick lust att flyga upp ur soffan och shejka min tailfeather av bara fasen! :)

Nu Wells med en Augilera låt. Spännande! :)

(Han är förresten en skit! Jobbade med honom på Melodifestivalen hmmm... -02 eller -03 Dryg jäkel den där!)

Av Catja - 17 januari 2009 20:03

Nu ligger små trollen och sover... Båda två än en gång. ;)

Jag ska ta och packa väskan till babysimmet imorgon och dricka en kopp te framför TVn... Känns faktiskt lite skönt att vara uppe ensam... :)

Helt tyst...

Haha! Jag minns en tid när jag inte klarade av att vara ensam en sekund. Rent sjukligt hur jag inte klarade av att vara ensam.

 Jag var aldrig hemma för det var för tråkigt. :) Jämt på språng..

Hihi. Guuud, va skönt det är nu. Kanske därför det är så skönt.

Jag har varit på språng just för att kunna njuta maximalt av lugnet idag.


Middagen var grymt god! :)

(2-3port.)

Ca.300g broccoli

2pkt. Bacon

250g Riven ost (Gärna Euro Shoppers Mozzarella!)

2dl. Creme Fraiche

1dl. Turkist yoghurt

Jag bytte ut ett paket bacon mot ca 300g kassler, och lade till en liten lök. Purjo skulle nog vara gott också! :) Sen tyckte jag att det såg lite torrt ut innan jag slängde in i ugnen och hällde på lite grädde. Nu i efterhand så behövs det inte! :)


Skär baconpaketet i ca 5 bitar och stek upp det lite grand och fräs löken. Blanda ihop crellefrellen och Turk-joggin och ca 200g av osten, i med lite peppar.

Blanda i bacon, kassler, löken och frusna broccolibuketter i ugnsfastform och häll på crellefrelle-röran. Den sista osten kan du strö på hela paketet!

In i ugnen på 200 grader i ca 30min. MUMSFILIBABBA!

Hade tänkt fota men hann inte! Nu är resterna nedtryckta i Patriks matlåda och ser inte direkt mumsigt ut nåmer! :)


Enligt Calcounter ger hela satsen 2788 kalorier fördelat på:

3% kolhydrater
17% protein
80% fett


Nä ni! Dags att packa väskan och mysa till det i soffan... :)

Av Catja - 17 januari 2009 17:33

Hon står i sin gåstol och lutar sig lite nonchalant mot instrumentbrädan samtidigt som hon ser på TV. Hon leker nog att hon är en av

"Stor Tejjerna".

Hon till och med låtsas tugga tuggummi!! :D


Av Catja - 17 januari 2009 16:26

Satte  mig precis å skulle slöa men känner att jag är ju för fasen hungrig! Jag skulle inte klara mig fram till middagen om jag inte åt nånting nu.

Så jag värmde soppan och slängde i ännu mera kryddor och nu var den hur god som helst! :)

 Sen satte jag i en annan sak också, har inte träffat nån annan än syrran min som också gör detta. Man skivar i några skivor ost. Osten smälter på soppan och det blir jättemumsigt! :)

Nån annan som gör detta?


Av Catja - 17 januari 2009 15:50

Jag och ELise var och promenerade en sväng och träffade kul folk som vi drog en fika med! :)

Elise var helt förvånad när vi kom in på Nyfiket. Hon har ju aldrig sett så mycket folk på ett och samma ställe! :)

Sen dom där konstiga "Gubbarna" (Z, I och Namnsdagsbarnet! :)) som satt runt bordet och surrade och viftade hela tiden. Sammanbiten och med stora ögon stirrade hon på dom! :)

Riktigt länge sen vi träffade dom.. Kul som fasen var det då!

Galna som vanligt! :)


Så nu är vi hemkommen för en stund sen och jag har förberett för maten... Idag blir det Broccoligratäng med bacon. Men jag har själv lagt till lite kassler och lök... Och än är inte maten i ugnen så det kan bli något mer! :)


Nää, Elise ligger och vilar, helt slut efter alla intryck här på eftermiddagen! :)


Jag ska passa på å slöa lite jag med. Efter att jag diskat och startat tvättmaskinen! Hehe!


KOLLAH!! Jag googlade nån kaffebild och denna dök upp! Åååååh!!! Fatta vad gott att få sätta sig nånstans dricka en kopp starkt kaffe med någon som du surrar massor med smaskigt skvaller med och tänder en cigarett...

Mmmm.... Fasen vad man kan sakna det ibland!

lånad av qedata.se

Av Catja - 17 januari 2009 12:00

Usch alltså det här är så jobbigt!

Det har blivit värsta tvångshandlingen för mig... :)

Jag tävlar för mig själv mot EKO-nyheterna! :D

Numer kan jag inte sluta, har väl hållt på i ett par år nu.. Hihi!


Ni vet när Ekot börjar så har dom den där

pling-plong ljudet först och sen säger dom:


...Klockan är tolv här är Ekot.

...Klockan är tolv, här är Ekonyheterna.

...Klockan är tolv, här är nyheterna från Ekot.


Vanligast är det med någon av dessa menigar som dom inleder nyheterna med.

 Då har det blivit en sport för mig att försöka gissa vilken av meningarna dom kommer att använda. And let me tell you... Inte så lätt!

Jag tror inte att jag haft rätt en enda gång.

Otroligt frustrerande och otroligt knäckande.

Men framförallt otroligt meningslöst...


Men det är ju samma sak med Preem leken i bilen.

När man åker länge i bil så tävlar man med dom andra i bilen.

Så fort du ser en Preem mack så ska man fort som tusan skrika "PREEM!"

Är man först med att skrika det, då har man fått ett poäng.

Den som har flest poäng genom Sverige vinner! :)

Den har jag heller inte kunnat sluta leka sen jag och Xet och några kompisar från Boden bilade till Hufvudtstaden och sedan vidare till Kos. (Ja, sista biten iksom flög vi!:))

Numera tänker jag bara Preem för mig själv... Men jag liksom tävlar ändå! :)


Oh, sweet Obsessive Compulsive Disorder ala' Svensson.


Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards