Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Catja - 18 januari 2009 20:18

Alltså, har aldrig varit med om detta förr!

Jag gick in i sovrummet för Elise visade tecken på att vakna nu, men hon somnade om efter en stund och sover nog för natten nu.

Vilket i sin tur betyder att jag måste gå och sova typ nu.. För hon kommer vilja kliva upp klockan fem! Uuuäck!


Men det var ju såklart inte det mystiska.. Grejjen är den att jag gick ju in i sovrummet och låg bredvid Elise till hon somnade. I sovrummet slog jag på TVn och fortsatte kolla Bones på 3an (Det programmet jag kollat fem minuter innan i TVrummet).

Men så hör jag i reklamen att det inte är samma reklam i tvrummet som jag sitter och tittar i sovrummet. Hmmm. Konstigt.

Så jag smyger upp efter en liten stund och gåt in i TVrummet för att se vilken kanal som är på... Å då är apparaterna synkade igen!

Nu snackar vi inte nån fördröjning utan två reklamer efter varandra, fast olika reklamer i olika rum!! Vah?!! Så jäkla skumt!


Nä men hörrni, jag kan tyvärr inte vara uppe nå mer. Inte fasen kommer jag kunna somna inte, pigg som ekorren i "På andra sidan häcken."

Men jag måste försöka iaf!


Nån som har en förklaring till TVns "sykbryt", kommentera gärna!


Jalapeno Fefferoni Notte bueno hoto.... (<--God natt på spanska.. tror jag!)

Av Catja - 18 januari 2009 18:56

Den var omtyckt! :)

Men tyvärr inte praktisk! :(

Så jag måste köpa mig ett Sperm-head! :)


Av Catja - 18 januari 2009 18:29

"Åsådärja!" Dimper ner den sovande ungen i min och Patriks säng. (kanske koma, vet inte säkert ännu!) 

Tar av henne mössa, vantar, älg-tossorna, overallen...

Och hon rör inte en min. Jodå, mycket möjligt ett fall av koma! :)


Men det är inte konstigt efter det jobbet hon har gjort i bassängen idag! :)

Jisses vad kul vi hade på Babysimmert! Helt galet roligt! Precis som jag trodde så ÄLSKADE Elise det. Åååh... :) Hon är så duktig.

Hon fick en massa beröm, och även mamma fick en hel skopa beröm. :) Kul!

Jag var en duktig mamma som gjorde helt rätt när det gällde för Elise att hänga själv i mina tummar. En duktig mamma som törs släppa taget och lita på barnet. Liiide stolt man blir... *Mallig och sprätter med hängslerna*

Elise var ÖVERLYCKLIG. Fick en och annan kallsup eftersom hon är så ivrig i vattnet och plaskar och sparkar. Men hon drog en serie hostar och nös lite åsså var det full rulle igen. Inte en tår trots suparna! :) Hon tycker det är så kul.

Längtar till nästa vecka när pappa kan följa med! :)


Kom hem och Elise är helt däckad.

Jag passade på att diska och skura köksgolvet.

Nu ska jag slänga i mig lite tonfiskröra.

Av Catja - 18 januari 2009 14:22

Hehe! Jaaa alltså.... Hihi!

Vet inte vad detta komer bli men jag har kvar lite av allt vi ätit dom senaste dagarna och nu ska jag få ihop en sen lunch till mig själv.. :)

Så det kommer bli en Pytt med haricor verts, champinjoner, bambuskott, broccoli, bacon och kassler!

Ja du hör ju.... Nåja, allt går ju att äta. Om inte annat så får jag peta ut allt och äta allting sort för sort! :D

Av Catja - 18 januari 2009 11:45

Ja fy fasen, han är ju bara för rolig Patrik från Piteå på P3...

Ja, ville bara liksom påpeka det! ;)


Här har morgonen varit fullspäckad med grejjor.. Jisses!

Vi klev upp och Elise käkade frukost och jag kollade på nått barnprogram. Varför är det bara barnprogram och TV-shop på mornarna på TV?

Nånå, efter det så lekte vi ett tag och packade väskan till babysimmet, jo nä. Det blev som inte gjort igår...

Provade Elise baddräkt och den var inte nog tajt om midjan som den ska vara så jag fick springa ner till grannen och låna nål och tråd och sy in lite resår i midjan på dräkten så den hållet tätt om en olycka skulle ske! :)

Provade den på Elise och insåg att jag måste ta in den lite till i midjan. Korkade jag tog på Elise hennes vanliga kläder igen. Så när jag sytt dom små stackars stygnen så kom jag på att jag hade behövt klä av henne IGEN. Fan också.... Hon skulle nog ha blivit lite less så jag tog hennes Nalle ist!

Haha! Dom har nästan samma midjemått! :)


Vi har ätit lite kunch och nu ska det lekas här!

Jag ska också ta och dra en dusch....


Nånå gumman är saknar sällskap.

Förresten! Idag blev hon sur för första gången för att hon  inte fick leka med min receptbok! :) Frog undan den för henne och jäklar vilken blick jag fick och skrik och låtsas grin! Hihi! Så söt... Än så länge! :)

Av Catja - 18 januari 2009 09:08

Ja usch alltså!

Lite väl modernt nu för tiden va?

När man skriver meddelande med T9 och upptäcker att ordlistan inte innehåller ordet nål.

Nä hujeeda mig...


Dessutom har jag precis upptäckt att jag blivit berövad falukorv när jag var liten! :) Hade ingen aning om att man ska äta falukorv tillsammans med blodpudding!

....Men vänta.. Kanske att jag minns bacon... Hmmm...

Äsch! Men ingen falukorv iaf!

Av Catja - 18 januari 2009 07:55

Som sagt, skulle precis skriva ett inlägg när jag hlr ett suspect ljud bakom mig i soffan.

Vänder mig om och tittar på Elise som halvligger bakom mig och tittar TV.

Hon ser väldigt allvarlig ut . Spänner hela aniktet och blir lite rödare för varje sekund. Åsså låter hon "Töh!" I en utandning och det röda lättar lite men bara för att det genast ska börjas om igen. :)

Jo precis vi bajsar här.

Återkommer.

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards