Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Catja - 4 januari 2009 23:01

Åååh! Va roligt vi haft ikväll! :) Ritigt kul!

Det bar av till Andreas och Camilla när Patrik kom hem från jobbet.

Patrik som aldrig käkat sushi förr hade tydligen tryckt fyra varmkorvar innan han kom hem för säkerhets skull. Men det skulle han inte ha gjort! :)

Han tyckte mycket om det. :)





 





Sen var det dags för Bet Your Brain igen!

Hade inte jag och Patrik försökt blåsa Andreas, Camilla och Felicia så kanske kanske hade vi vunnit. Nånå, nu står det 1-1.





Till slut höll Patrik på å däcka.

Han har varit vaken sen kvart i fyra i morse.

Vi pensionärer gick och sova igår gaaaanskatidigt.

Patrik somnade vid halv åtta.

Men jag var vaken till hela halv tio!


Nu är det dags å sova igen...

Måste väcka Patrik han har redan somnat på soffan..


Natta på er alla!

Av Catja - 4 januari 2009 14:46

Jessica ville juh ha långläsning och jag orkar inte skriva just nu.

Har ett mission på gång som jag måste lösa... Men jag kopierar in ett inlägg fårn min gamla blogg.. Inlägget är som ni ser två år gammalt! :)


Härliga tacksamma bilister!

Lör 18 mar 2006 11:52Övrigt, 19 läsare totalt

Nu vet inte jag om det är jag och min syster som är helt pantade i skallen eller om detta är ett känt fenomen.

Det är nämligen så här att jag och min lilla lillasyster blir alldeles lyriska, exalterade och framförallt själaglada när bilister "Tackar" för deras nyfunna lättkomlighet i trafiken. Dvs. när jag håller av.

Oftast är det jag som håller av, de flesta skulle säga att jag kör som en kärring. Men om jag inte gjorde det så skulle jag juhe inte bli omkörd lika ofta och ännu mer sällan skulle jag få en Tack blinkning!

Vad vore livet på landsvägarna utan en blink hit eller dit?!

Igår fick jag vet att min lillasyster också gillar detta..

Vi var påväg hem från Kalix (Syrran hade haft körlektion) och vi möter en radda bilar. Där mitt bland alla personbilarna vi möter, försöker en ambulans ta sig fram. Jag såg riktigt hur ambulansen sänkte sina "Biliga" axlar i en uppgiven suck när han såg min lilla Opel komma mötande precis då han precis skulle köra om.  Och som den snälla och empatiska medmänniska jag försöker vara så höll jag ju naturligtvis av åt sidan för att ambulansen ska ta sig till sjkhuset med sin pacient.

(Jag höll faktiskt av så mycket så jag kände hur jag plockade ett par-tre frysta lingon från vägkanten med stänkskärmarna!)

Jag såg hur Ambulansen morskade upp sig och drog iväg.

Förbi de uppblåsta Subarusarna, SantFeerna och de värsta av alla Cross countrysarna som inte vek sig en millimeter!

När vi då nästan är jämsides så flashar han lyserna åt mig..

Syrran studsar till bredvid mig i exakt samma ögonblick lyserna blinkar och frågar: "Varför gjorde han sådär?" Men det lät mer som: "Varförgjordehansådär?!!" Så ivrig var hon på å höra svaret.

Jag, som ville verka som en världsvan och nonchalant bilist som jämt är med om detta sa bara,(Dessutom har jag fått lära mig den hårda vägen att detta fenomen inte är ngt man får bli själaglad över...)

"Han tackade." Å ni skulle ha sett syrrans min!

Som om hon just hade fått höra att julafton ska firas 365dagar om året. Det var då jag insåg att hon är min syster och mer lik mig än jag någonsin kunde ana! :D

Vi satt resten av vägen och beskrev för varandra hur vi känner för

"Road maners" och hur mycket vi uppskattar det!

Bilister som ger tecken "Varsågod, kör om", "Nej för helvete, förlåt inte ännu förresten", "Sä där ja, kör om nu", "Tack" och "Varsågod",

ja men dom har ju ett speciellt band mellan varandra!

Det kan vara enbenta Sixten från Gumböle och potatissoppe älskande Asta från Sadjem som aldrig tidigare har setts, men ändå har dom en konversation och ett samspel!;)

Så höll vi på, ända tills syrran blev "Osschig på syn".

Men det är ett helt annat kapitel i våra skadade och sjuka systerhjärnor!

Hur som hellst, Vi har utvecklat ett bilspråk helt och hållet från människans folkvett och sunt förnuft!

Aaaah... En otacksam bilist är en ner prejad bilist i mina ögon!

Ps. Bästa blinkningen är den där "Sakta ner för helvete, snuten står 300m längre fram!" Den gillar jag!

Over and Out! //CC:

Hih! Gud va kul det är å läsa mina gamla texter! :)
Av Catja - 4 januari 2009 12:09

Fan så het man är! :)

Syrran hade lagt ut en snygg bild på mig!

Inte konstigt att jag har ett sånt vackert barn! Hihi! :)


Av Catja - 4 januari 2009 10:44

...som den ska!

Muhahahaaahaaa!!!

Skrev ju precis hur maffig och fin och stor blomman var...

*skrattar och skakar på huvudet*


Här är den!




Det är ju typ fem blad på den!!! Muhahahaa!!

Vet inte riktigt vad jag har fått det ifrån att den är så stor?!

Men det har säkert nånting att gör med att bladen i sig är så stora,

när ett nytt blad växer fram så är den så stor, och blank och glansig och fin.

Visserligen, varje gång ett blad växer fram så blir ju blomman typ 25% större.. Hah! Klart jag reagerar!

Fan va trög jag är alltså... Haha...

Nä jag orkar inte mer, hahahaaa...

Måste sluta!

Av Catja - 4 januari 2009 10:22

Hah! Ja, vaddå att jag inte hinner?

Elise skulle vila, och?

Jag bär in henne i rummet och lägger henne i sängen och går därifrån.

Så är det liksom klart ju! :) Det tog ju längre tid att lägga ut bilderna än att lägga flickan. Hihi...


Jaja...


Idag blir det nog en långpromenad, hoppas på att det inte är allt för kallt ute idag. Har helt ärligt inte orkat gå och kolla på termometern ännu! :)


Jag har ett litet problem...

Jag har en blomma med prestationsångest och vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Den är jättefin och stor och maffig, men så fort man placerar den så den syns lite mer så vissnar den ihop lite.

Har försökt med att flytta den men ändå behålla samma ljusförhållanden, men det spelar ingen roll.

Blomman märker på nått vis att man tittar på den och då vill/kan den inte vara lika stor och fin längre. Haha! Skumt....

Men när det står inne i Kottes rum bakom torkställningnen så mår den prima. Men där är det ju bara jag som kan se den när jag hänger tvätt!

Skule gärna säga "jag och Patrik när vi hänger tvätt" bara för att ingen ska bli irriterad över hur tydliga könsroller vi har hemma..

Men faktum är att jag ÄLSKAR att tvätta och vika tvätt.

Medan Patrik HATAR det.

 Vika tvätt är en sån terapi gjej för mig..

Blir lugn och harmonisk medans jag får ordning i linneskåpet, och jag får vika dom rena plaggen som är dränkta i sköljmedel som luktar sommar eller utefrisk eller nått sånt!

(Don't get me started about different sköljmedel! :))


Men hur hamnade jag här? Tvätt? Det var ju blomman jag var inne på...


Men du...!! Kanske fukten från den blöta tvätten är knepet för blomman!! Såklart! :D

Kolla vad man kan lösa problem med bloggning!

Jag har ju blivit Växt-Terapeut genom min blogg....

Jag får säkert en egen TV serie.


Av Catja - 4 januari 2009 10:06

Hinner inte skriva just nu...

Elise är trött å ska å vila.. Skriver senare, just nu bara pics!

På lill gumman i gåstolen med sin "drakklänning"!

Även bild från den dagen när jag vände mig om och hon stod och tuggade på granen! :)







Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards