Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Härliga tacksamma bilister!

Av Catja - 4 januari 2009 14:46

Jessica ville juh ha långläsning och jag orkar inte skriva just nu.

Har ett mission på gång som jag måste lösa... Men jag kopierar in ett inlägg fårn min gamla blogg.. Inlägget är som ni ser två år gammalt! :)


Härliga tacksamma bilister!

Lör 18 mar 2006 11:52Övrigt, 19 läsare totalt

Nu vet inte jag om det är jag och min syster som är helt pantade i skallen eller om detta är ett känt fenomen.

Det är nämligen så här att jag och min lilla lillasyster blir alldeles lyriska, exalterade och framförallt själaglada när bilister "Tackar" för deras nyfunna lättkomlighet i trafiken. Dvs. när jag håller av.

Oftast är det jag som håller av, de flesta skulle säga att jag kör som en kärring. Men om jag inte gjorde det så skulle jag juhe inte bli omkörd lika ofta och ännu mer sällan skulle jag få en Tack blinkning!

Vad vore livet på landsvägarna utan en blink hit eller dit?!

Igår fick jag vet att min lillasyster också gillar detta..

Vi var påväg hem från Kalix (Syrran hade haft körlektion) och vi möter en radda bilar. Där mitt bland alla personbilarna vi möter, försöker en ambulans ta sig fram. Jag såg riktigt hur ambulansen sänkte sina "Biliga" axlar i en uppgiven suck när han såg min lilla Opel komma mötande precis då han precis skulle köra om.  Och som den snälla och empatiska medmänniska jag försöker vara så höll jag ju naturligtvis av åt sidan för att ambulansen ska ta sig till sjkhuset med sin pacient.

(Jag höll faktiskt av så mycket så jag kände hur jag plockade ett par-tre frysta lingon från vägkanten med stänkskärmarna!)

Jag såg hur Ambulansen morskade upp sig och drog iväg.

Förbi de uppblåsta Subarusarna, SantFeerna och de värsta av alla Cross countrysarna som inte vek sig en millimeter!

När vi då nästan är jämsides så flashar han lyserna åt mig..

Syrran studsar till bredvid mig i exakt samma ögonblick lyserna blinkar och frågar: "Varför gjorde han sådär?" Men det lät mer som: "Varförgjordehansådär?!!" Så ivrig var hon på å höra svaret.

Jag, som ville verka som en världsvan och nonchalant bilist som jämt är med om detta sa bara,(Dessutom har jag fått lära mig den hårda vägen att detta fenomen inte är ngt man får bli själaglad över...)

"Han tackade." Å ni skulle ha sett syrrans min!

Som om hon just hade fått höra att julafton ska firas 365dagar om året. Det var då jag insåg att hon är min syster och mer lik mig än jag någonsin kunde ana! :D

Vi satt resten av vägen och beskrev för varandra hur vi känner för

"Road maners" och hur mycket vi uppskattar det!

Bilister som ger tecken "Varsågod, kör om", "Nej för helvete, förlåt inte ännu förresten", "Sä där ja, kör om nu", "Tack" och "Varsågod",

ja men dom har ju ett speciellt band mellan varandra!

Det kan vara enbenta Sixten från Gumböle och potatissoppe älskande Asta från Sadjem som aldrig tidigare har setts, men ändå har dom en konversation och ett samspel!;)

Så höll vi på, ända tills syrran blev "Osschig på syn".

Men det är ett helt annat kapitel i våra skadade och sjuka systerhjärnor!

Hur som hellst, Vi har utvecklat ett bilspråk helt och hållet från människans folkvett och sunt förnuft!

Aaaah... En otacksam bilist är en ner prejad bilist i mina ögon!

Ps. Bästa blinkningen är den där "Sakta ner för helvete, snuten står 300m längre fram!" Den gillar jag!

Over and Out! //CC:

Hih! Gud va kul det är å läsa mina gamla texter! :)  
 
Camilla

Camilla

4 januari 2009 16:20

Haha... Så himla roligt inlägg. Måste ropa på Andreas så han får läsa.

http://camillav.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mia

4 januari 2009 17:44

hållt tummarna för dig har det löst sig med topbostäder?? kram

 
Ingen bild

jessie

4 januari 2009 19:05

thanks hunny!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards