Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Natten från HELVETET!

Av Catja - 7 januari 2009 09:53

Den här natten har varit den värsta någonsin under mitt mamma-liv.

Som jag skrev igår eftermiddag så var jag trött och slut redan då och inte fasen har jag blitt' nå piggare inte...


Lade Elise som vanligt vid åtta igårkväll. Hon somnade bums som vanligt och jag satte mig och kolla lite TV. Redan vid halv tio så satt jag och gäspade och Patrik hade somnat framför TVn.

Jag lät honom sova kvar där och gick och lade mig i sängen och kolla TV.

Just när jag börjar somna vid elva tiden så börjar Elise tjorva...

Och tjorvar, och tjorvar och tjorvar....

Sen är det ju det att hon inte är ledsen, utan ligger och tjoar och bänglar och korvar sig i sängen så det är inte så att man kan ta bort det onda, mata, eller byta och trösta och sen få henne att somna igen..


Jag kollade sista gången på klockan kring 03.45 och ungen sov inte ännu.

Dessutom  så värkte varenda tand bakom hörntänderna av mitt maniska och frenetiska "Plackande".

Där vid klockan tre på natten hade jag sån lust att dunka huvudet i väggen så hårt så att jag skulle kunna spotta ut varenda tand. Kasta dom i spjälsängen och bära ut allt som hette barn, spjälsäng, babytäcke och snuttefilt på balkongen och bara stänga dörren och sova så gott....


Men men, jag gav upp allt hopp om att få sova överhuvudtaget och så gick jag och blandade säkert en liter ersättning och matade ungen till hon höll på å storkna. Rapade. Bytte blöja. Strök på lite alvedon över hennes tandkött. Lade henne i sängen. Så nu har jag väl täckt alla områden!?

Sen lämnade jag fint rummet och stängde dörren och satte mig vid datorn en sväng...

Patrik frågade var jag höll på med och när jag  berättade så säger han "Jaha, men du kan ju sova imorrn på da'n.."

VAH?!?!?!!!!! Jä**ar, jag höll på å smälla av...

När jag gíck in i rummet en kvart senare så sov faktiskt ungen...

Skönt! Men då tog det ju en evighet innan jag somnade...  


Så nu sitter jag här irriterad och sur som ett bi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards