Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Brunbrända....Jordnötter!

Av Catja - 15 januari 2009 20:22

Jepps! Skulle rosta jordnötter för jag hade köpt naturella nötter och just jordnötterna var bara äckliga rent av! Bläu!

Så jag tänkte att jag kan testa rosta dom själv då...

Visste inte direkt hur man gör men har för mig att jag hört nånting om 200 grader i ugnen...

Så jag drog på ugnen, lite olja och kryddor på nötterna och rörde om dom lite. Kastade in dom i ugnen.

Stirrade på dom och inget hände... Hmm...

Jag fick för mig att jag hört nånting om tjugo minuter i ugnen så jag gick och bytte på Elise och tog på henne pyjamasen.

När jag går förbi ugnen så når lukten mig.... Bränt.

Såklart! Kändes som scones historien all over again!

Sur.


Nånå....


 Nu har jag lagt barnen (plural). Patrik sover ju som ett spädbarn han med! :) Nå nu är det jobbvecka så nu förstår jag att han är slut. :)

 Så kidsen sover och jag vilar öronen och ögonen. Det är så skönt på kvällen och bara sitta och göra ingenting. Slippa hålla koll på lill tösen...


Tror att jag också smyger in i sovrummet och kollar TV och somnar tidigt idag! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Ovido - Quiz & Flashcards