Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Catja - 17 januari 2009 08:30

Jeeps, jag och pigan har vaknat och ligger och kollar lite Rachel Ray som har Okteober-Fest i sin studio. Usch, den stackaren hon har juen ännu framför sig! :(

T.L (Inte du mamma, då hade jag ju skrivit ditt namn!) tycker att jag är lik henne! Haha!

Tyvärr tror jag att det beror på hennes skrikighet.

Jag kan ju tendera när jag är ivrig att gå upp några oktav och tjuta lite! Hih!

Han hade väl sagt typ "Ja Catja är ju lik henne, åsså är dom lika glada och spralliga..." 

Vem som än ska beskriva mig så blir det: Liten, mörk, glad och sprallig.

Nåja hellre det än: Den stora, blonda, sura och slöa.

      


Haha! Ja, vi har ju båda mörkt hår! :)

Av Catja - 17 januari 2009 08:25

Jo angående mitt inlägg om Framfall/Utfall.

Jo, utfall är det hundar gör, sen är det också övningens namns.

Det roliga i denna situation var just betydelsen till ordet framfall.

Fick för mig att det var allmänt känt vad det är med det är ju inte så! Tydligen vi som slavat inom vården som vet vad de är! Sorry! :)

Men här får ni betydelsen till orden Framfall:


Livmoderframfall innebär att livmodern sjunker från sitt normala läge ner i slidan. Ibland kan också främre eller bakre väggen av slidan bukta ner. Ibland förekommer alla dessa tre typer av framfall tillsammans och ibland förekommer de var för sig.

Så! Nu hajjar ni de roliga i det! :)

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards