Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

En fullspäckad dag!

Av Catja - 19 januari 2009 15:38

 Hoh! *Andas ut*

Elise ligger och vilar och jag sitter ner för första gången idag.. Förutom när jag matat Elise. Vilket numer liknar mer och mer ett krigsslag! :)

Särskillt middagen, vet inte vad det är. Kanske det att maten till middag inte är lika god som lunchen. Plus att hon vet att det kommer efterrätt så är lite otålig! :) Hon är glad och så men armar och ben viftar konstant, och då flyger all mat all världens väg!

Idag fick hon dricka ur sin pipmugg och ville genast börja dricka själv!

  


I morse drog vi iväg på en riktigt lång promenad.. Den längsta vi någonsin gåt tillsammans tror jag. Haha! Vi gick förbi öppen lek också.. Men vi gick som sagt bara förbi och tittade på huset. :)

Rödrosiga kom vi hem...

 


Gick förbi affären och handlade hem lite grejjor inför mitt brödbak och sånna här nyttigheter har inte funnits i vårt skafferi tidigare... :)


Hihi! Jag satte igång och baka och Elise rejsade runt i sin gåstol.

Hon kommer fram till TVn och stirrar förvånat på den.

Hon verkar inte kunna förstå varför den är så tyst och svart. Hah!

Hemskt va? Ungen tror att det är nått fel på TVn för att den är avslagen! :-0

Man har ju på TVn konstant, även fast man inte tittar på den! Varför?

Eller ja, jag antar att man vill ha ljudet från den bara... Så är det då för mig. Och Patrik. Nåå, här är gumman fundersam....

   


Såå, Elise roade sig på golvet och har nu lärt sig att förflytta sig. Men tyvärr bara baklänges! :-0 Å hon är så sur! Hon bara surar och skriker till, Tar nya tag, Riktar in sig på leksaken framför sig, Tar i så hon skriker, Och åker ännu längre bak. Då skriker hon igen och dunkar huvudet i golvet i en arg och trött snyftning, Och börjar om igen.... Hahah!

Man känner sig lite jävlig när man bara tittar på, men hon måste ju lära sig! :)

Ett tag blev hon så ledsen så jag gav henne tutten. Den som låg högst upp i burken var den här!


Hihi! Så snyggt! :) Kolla, ser ut som att hon håller i kameran själv! :)


Nåå, jag bakade mina bröd och mumsiga som fasen blev dom!

Ååh, vad jag har saknat bröd under mitt Giande.

Det är det jag saknat mest.

Bröd är min favoriträtt! :) Nu äntligen ett bröd jag kan äta.

Jojojo, det finns Gi bröd i affären också, men det är inte lika bra eller gott som det du bakar själv! :)


Eeey, kolla in! Värsta ångan på linsen... Lite gott! Mmmm.....


Efter baket så tog vi och dammsög Elise och jag. Startade en tvättmaskin och vaskade golven...

Dags för mat igen för Elise, tvätta oss efter maten, blöjbyte och vila.

Hängde upp tvätten och nu ska jag vila ett tag medans Elise sover....


 
 
Danni

Danni

19 januari 2009 19:21

Receptet tack!!!

http://danni.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Ovido - Quiz & Flashcards