Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Bvc och Majskrokar

Av Catja - 20 januari 2009 13:16

Jepps på BVC gick allt bra. Jag blev riktigt förvånad men Elise bara pep till lite när hon fick sitt vaccin. Wow!

Nänä, hon är en hårding den där Elise.. Inte skrämmer sprutan henne inte.

Det är när doktorn ska lyssna på lungorna som man ska vara riktigt rädd!

..Tydligen! Haha!

När doktorn lyssnade på hjärtat så blängde Elise lite surt och misstänksamt på läkaren... Hon släppte honom inte med sin sur-blick hur mycket han än försökte skojja med henne. Sen när han vänder henne på sida för att lyssna på lungorna, då jäklar blev hon sur! Grinade och ålade sig som en orm för att få komma tillbaka på rygg. :)

Hon vill inte vända ryggen mot fienden. Hihi! :)

Jag bad doktorn kolla öronen på henne eftersom hon dragit i dom så mycket.. Hon hade mycket vax i öronen och ska ha revaxör och sköljningar nu.

Då kickade ju Dåligasamvetet ala'Mamma in.

"Åh nej! Ska jag liksom vara nogrannare med öronen? Gör jag inte rent bra?!"

Jag såg ju Doctors på 4:an här om dagen och där bekräftade dom det jag trodde om barn och öronen. Man ska INTE peta med topz. Bara peta ut det man ser och kommer åt i örat. Precis så har ju jag gjort juh!! Hur kan det bli fel då?!?!!

Men tydligen är det bara så enkelt att vissa barn producerar med vax än andra och ja, jag hade gjort rätt och det jag kunnat.

Jaja, vi testar såhär då! Sjukt att man stressar upp för lite öronvax.

Men som bloggen heter "Numera Nojjig Mamma".


6,8kg väger tösen och är 65.5 lång! :)


På väg hem från Bvc så åkte vi förbi Arcaden och handlade lite mat till Elise.

Hörde av A-K på grillen att majskrokarna finns att köpa där. Så jag rejsade gärnet dit och köpte en stooor påse. Elise tycker ju så mkt om dom.

Men hon är ju inte direkt van att äta och hålla i maten själv! :)

Såhär såg det ut när hon fick sin båge....


 



Till slut, efter lite hjälp,

klickade det och poletten föll ner, och ljuset tändes!



Och här ser ni det lilla lilla plåstret! Hihi!



Nånu ska jag ta och göra nånting kul... Vet inte vad ännu, men jag ska gå runt några varv i lägenheten och söka nått att göra.


JOJUSTIJÄVLARFANSSKIT!! Det har jag ju glömt å berätta!

Ni vet 50-tals möbeln jag å Patrik skulle möbelnappa idag!?

Den är borta!

Den förbannade sopbilen var hit i morse. Jag såg inte bilen förrän den redan varit vid sophuset.... Fan å.

Men vad skulle jag ha gjort?

Släppt barn och mat å allt vad jag höll på med och rusa ut och slå ner sopgubben? (Kanske med en sopkvast...Hmm.. hade varit ganske passande...)

Nånå.... Ska kolla om det är nå loppisar i helgen så kanske jag kan fynda nått kul som jag kan renovera. Känner för något projekt just nu.


Nä nu SKA jag göra nått kul här hemma! Hejj! 

 
 
Ingen bild

Sussie

20 januari 2009 13:45

Har ni begärt Pevenar vaccinet åt Elise?
Den kostar lite, men är värt! Läs mer om den om du inte hört talas om det innan! *Kram*

 
Ingen bild

sus

20 januari 2009 16:00

Måste också testa köpa dom där krokarna!
Har ju sett att alla barn äter dom där.
Va roligt att hon gillade dem

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards