Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Nytt vaccin!

Av Catja - 20 januari 2009 14:02

Fick precis veta av Sussie att det kommit nått nytt vaccin till barnen, som alla barn födda efter den 1 oktober 2008 fått genom bvc.

Vi med barn födda innan det får bekosta det själv. Men dom har inte ens sagt nånting om det ju! Jag har ju inte ens vetat att detta vaccin finns!

Typiskt!

Ska ringa imorrn och fixa vaccin till Elise också...

Prevenar, hette det. Verkar vara ett bra vaccin...


Från FASS:


Verkningssätt (Läs mer om verkningssätt)

Vaccinet hjälper kroppen att tillverka antikroppar mot bakterien Streptococcus pneumoniae
Läs mer om Prevenar avserotyperna 4, 6B, 9V, 14, 18C, 19F och 23F.

Användningsområde

Prevenar hjälper till att skydda ditt barn mot sjukdomar såsom hjärnhinneinflammation, blodförgiftning eller bakteriemi (bakterier i blodet), lunginflammation samt öroninfektion som orsakas av sju olika typer av bakterien Streptococcus pneumoniae.


 

Prevenar skyddar enbart mot öroninfektioner som är orsakade av bakterien Streptococcus pneumoniae, för vilket vaccinet är framtaget. Prevenar kommer inte att skydda mot andra bakteriella öroninfektioner.

 
 
Sussie

Sussie

20 januari 2009 15:10

Jag blev lite sur faktiskt när jag visste att vaccinet fanns, men dom inte informerade om det. När jag själv nämnde det så lät det så självklart! Tror Vaccinet kostar 300kr per spruta som dem ska ha i 3 omgångar!

http://SussieEliasEbba.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennie

20 januari 2009 16:10

Hej igen, nä det funkade visst inte... Man ska inte se själva adressen i "länkar" utan bara den lilla rektangeln med färg, ja du vet ju vad du har, hi hi...
/Jennie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards