Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Babysim och papsens tand...

Av Catja - 25 januari 2009 17:53

Nu landade jag i soffan. Patrik sover sen tre nångång och Elise sover nu också som klubbad efter babysimmet.

Hon hade kul på badet idag med, men var inte lika mycket igång som förra veckan. Lite loj var hon, ville mest ligga still i vattnet och sjunga...Högt! När öronen var under vattenytan sjöng hon ännu högre! Hehe! :)

 Vi kom hem och jag lade henne i sängen somnade hon på en gång...

söt gumman när hon sover.


Jo, Patrik får äntligen sova han också. Jag pratade med Stina i telefon som berättade att en tandläkare hade sagt att "om kallt vatten är det enda som hjälper mot värken så är det en infektion under tanden".

Varpå vi kommer på att då har ju tandläkaren i fredags bara lagat och fyllt igen och gjort saken ännu värre!!

Jag såg Patrik ha ont här hemma och jag tänkte till och med tanken att snart måste han ju svimma iallafall och slippa smärtan. Han hade så ont.

Jag ringde som en galning och fick tag på en tandläkare mitt i centrum som kunde ta emot oss klockan ett. Två timmar fick vi vänta alltså.

Patrik låg till slut på golvet och SKREK han hade så ont.

 Klockan blev ett och vi höll på att missa tiden för Patrik kunde knappt klä på sig.

Vi kommer till tandläkaren och en utländsk gammal gammal GAMMAL man tar emot oss. Vi tackade honom tusen gånger för att han kunde ta emot oss på en söndag. Patrik skulle fylla i nå papper men kunde inte för han hade så ont. Så medans jag fyllde i paprena så fick han två fulla sprutor bedövning. Då kunde han äntligen slippa smärtan.

Det kändes nästan som att jag fick bedövningen, äntligen slapp han ha ont och jag kunde slippa plågas.. Trodde jag!!

 Jessus när dom satte igång och borra och grejja i munnen på honom.

Jag satt och vred mig, grimaserade, och höll mig för munnen och kalla kårar åkte upp och ner för ryggen. Jag hatar tandläkaren och alla ljuden. Urs!

Tandsköterskan satt och fnissade när hon tittade på mig.


I allafall. Patrik hade mycket riktigt en infektion. Under TRE TÄNDER!!

Folk-Jävla-Arslen-tandvården har "missat" det på hans röngtenbilder och bara slängt på lite lagningar i fredags. Och pga av deras lagning så blev det såhär illa. Tro mig när jag säger att jag ska dit imorgon och ställa till med en scen. Aldrig med folktandvården.

Nu blev jag återigen påmind om varför jag skiter i allt som har att göra med Landsting och folktandvård.

Har inte gått genom landstinget för nånting dom senaste åren, förutom mvc och nu bvc. En jävla cykelverkstad är det.


Så nu är Patriks tänder helt öppna där i  munnen för att infektionen ska kunna läka ut med hans kåvepeninkur. Så rötter och allt är blottat och såhär ska han gå till på onsdag då dom ska lägga i nått bakteriedödande och sen efter ytterligare två veckor så är det dags för tre rotfyllningar. Herregud.

Men det är så skönt att han äntligen är smärtfri.


Nu ska jag ta och sätta mig på cykeln och trampa ett tag sen blir det nog en kopp te och mysa i soffan. Men det blir nog tidigt i säng för mig med. Helt slut efter tand-hisorien.....


Kolla in klippet här nere. Denna gången var jag som Tobbe.. När han hör tandhistorien på museet! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja - 10 maj 2009 07:50

Såg att jag har åtta prenumeranter kvar på denna bloggen! Hihi! Hängivna jäklar va?! ;)  Vem är ni då? :)   ...

Av Catja - 16 februari 2009 08:59

Glöm inte min nya blogg Click Hära

Av Catja - 11 februari 2009 16:51

Ja nu är det dags för mig att dra vidare.... Följ mig till min nya blogg! Klicka här   Glöm inte att byta din prenumeration på Bloglovin! :)   ...

Av Catja - 11 februari 2009 15:00

tjorvar lite.....

Av Catja - 11 februari 2009 11:03

Som den kände Big´O en gång sa....   Nu har vi varit till tandläkaren. Patrik lagade en tand, en annan tand än den som gick sönder. Den ska dom dra. Nästa vecka tror jag det var. (PS. Tandläkaren sa på en gång när Patrik öppnade munnen, "Du gnisslar...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards