Alla inlägg den 12 november 2008

Av Catja - 12 november 2008 19:57

Min GI-Pytt blev en succè!! :) Fan så god! Patrik åt två portioner igen och säger:"Bästa Pytten jag någonsin ätit!"

Den var faktiskt grym! I den hade jag: Zucchini, Tyska kryddiga korvar, Bacon, Lök, Färska champinjoner, och färsk shitake svamp. Serverades som vanligt med ägg och rödbetor. Den va verkligen toppen!


Är det ingen som fattat reklamen?! Jag har hatf femtiotvå läsare hittills idag och ingen förstår sig på reklamen....

Konstigt egentligen att TV kan visa en reklam som ingen förstår. Undrar om dom som gjorde reklamen förstod den?

Säkert så är det bara en skit dålig översättning från engelska.

Som översättningen när Clint Eastwood står och tittar ut över en ökenslätt, och långt bort i horisonten blåser en sån där kvistboll över prärien. Clint säger:"Jesus."

Och fint översatt till svenska: "Ost".

Muhahah! Detta hörde jag från den fantastiske Gert Fylking.


Nä nu ska jag googla fram nått åt Patrik. Han vill veta hur medelklassen sov innan 1600-talet! Höh! Inte så normala grejjor här hemma hos oss!

Av Catja - 12 november 2008 16:13

Så då gick vi och lade oss efter det senaste inlägget. Jag låg och kollade lite TV för att Elise skulle varva ner och somna. Det gjorde hon.. Jag såg Desperate, Vänner och ett till avsnitt Vänner. Klev upp. Kollade lite recept på nätet... Och nu sitter jag här igen. Vad gör Elise? Sover!! Herregud, hon vägrar vakna. Jaja... Jag får fint vänta med å fara å handla.

Av Catja - 12 november 2008 13:21

Alltså, jag hoppas verkligen att jag inte Jinxar detta nu men min fot verkar må lite bättre. Jag fick på mig mina kängor i morse utan att det kom tårar. Jag har kunnat gå sakta utan att halta. Känns som en helt ny värld igen! *Glad*

Snart kommer jag kunna promenera igen... Oough vad jag längtar till d! :)


Varit på "Smakportions-Kurs" med Elise i dag. Där träffade vi idag Lille R med hans mamma L som jag och Elise inte träffat sen babymassagen. Kul var d å se dom! :)

L berättade också om öppnaförskolan som vi ska kolla in! Låter kul.


Nä nu ska jag försöka få min övertrötta lilla knasiga unge å sova lite..

Senare ska jag iväg å handla.. Glömde göra det på vägen hem från BVC. Glömde dessutom Elise i bilen när jag kom hem! Muhahaahaa! Inte nå länge alltså. Jag han kliva ur ut bilen, smälla igen dörren och låsa och vända mig ifrån bilen. Då slog det ju mig att ungen är ju kvar i bilen. Muhuahahaha! 


Hmm.. Ska ta å dammsuga också. Såg en B-Ponny-stor-dammråtta  rusa förbi mig..

Av Catja - 12 november 2008 09:32

Först: Jadu Danni! Det måste ha varit mat för typ femton pärs! Det blev en mallanstor ugnsform. Jag hade i bara 500g köttfärs, men det blev mycket mat! Jag, Patrik och Nina åt alla tre och det är över hälften kvar! Men jag har ju det till lunch.. Så jag slipper laga femtio GI rätter veckan!


Men nu till min fråga till folk som INTE går på GI.

Jag vet inte om det är jag som är helt trög men är det någon som förstår Kellogs reklamen med mjölken och cornflakesen?!


...Då åker ju dom två kundvagnarna ihop och stöter i varann.


Kelloggs paketet i Vagn 1: "Oj ursäkta, mina hjul vinglade lite grand!"


Mjölken i Vagn 2: "Det gör inget, jag var långt borta."


Kellog: "Mm, låter härligt..."


Vaddå "Jag var lågnt borta"??!?!!!?!

Vaddå "Låter härligt"??!?!?!!

Ursäkta mitt direkt språk nu men var Mjölken "långt borta" som i Långt i från orgasm eller?

Och Kellogg tyckte det var härligt för att han skulle få "jobba länge" eller vad?!

Hahaa! Alltså det låter ju heeelt sjukt, det är jag medveten om. Men vad fan menar Mjölken och Kellogg?!


Har ni förstått det? Feel free to Idiotförklara mig för helt ärligt så fattar jag inte grejjen!


PS. Idag blir det GI-Pytt! :)


Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards