Alla inlägg den 26 november 2008

Av Catja - 26 november 2008 20:16

...än en förbannade gång! Men denna gången har jag ätit en pepparkaka.

Usch... Nu har jag lite ångest faktiskt. Men nog är det väl själve fan alltså... Jag har grejjat med dom här pepparkakorna i två dagar och gjort dom fina och extra aptitliga, åsså ska inte jag få äta en enda!

Sen lyckades jag juh här i veckan käka couscous också i två dagar och sen såg jag att jag inte får äta det!! Fasen... Detta har blivit en dålig GI vecka. Nya friska tag...

Av Catja - 26 november 2008 19:40

Mina Älsklingar... 

PS.

Av Catja - 26 november 2008 16:36

Mamma å Syster kom å hälsa på! Kom när Patrik börjar jobba igen nästa vecka! :)

Av Catja - 26 november 2008 15:20

Hehe! "Check!"  Eller hur Herr Fagervall! :)


Det är November månad och jag vet vad som ska inhandlas i julklappsväg redan!  :) Ja... Elises julklpappar är ju inte klara såklart men till annat löst folk så är det klart!

Jag har värsta fiffiga julklapps idèn till våra vänner! :) Så jäkla bra... Brainstormade med Patrik igår om det och han blev också eld å lågor! :) Bara det att det är ju alltid lite jobb med sånt.. Men strunt samma! Det blir hur bra som helst! ;)

Av Catja - 26 november 2008 14:51

Vaknade i morse till värsta snöstormen igen! Men vad gör det?! :) Jag och Elise trotsade vädret och dom lata ´jäkla karlarna (eller tjejjorna) som ska ploga här i stan.. Inte en gångstig var plogad! Jag var sur som fasen men kom på att jag ska se positivt på detta.. Dvs; Åååh va härligt att dom inte plogat ännu, tjohoo, vilken träning jag får!

Vi gick och köpte lite målarfärg, ljusveke och Nonstop.

När vi väl kom hem så började min pysseldag! :) Jag har dekorerat pepparkakor som vi hängt i granen, jag har förberett ramarna för målning (ska fixa det ikväll), och sen har jag gjort egna Doft-värmeljus! :)

Jag har ju mina Vanilj- (Har nojja på vaniljdoftande grejjor! Te, parfym, ljus, glass...) -doftljus som jag eldar varje kväll tillsammans med 5-8 värmeljus per kväll.. MÅSTE bara få ha mina ljus.. Det är så mysigt! :) Jag har då sparat alla utbrunna (är det ett ord?) värmeljus och stumparna av doftljusen. Sen satt jag i fyrtio dagar och fyrtio nätter (kändes det som) och gjorde hål i botten på värmeljusen och drog igenom ljusveke... Sen var det dags för vattenbad med stearinstumparna (hittade en stump med Jasmin doft också), in i en gammal lingonsyltsburk och röra om tills allt hade smält... Sen bara hälla ner i ljusformarna och VOILÁ ett (flera) doftande värmeljus!

Men nu har jag värsta huvudvärken och Elise vaknar när som helst... Och sen på visiningsövning igen..

Sen hem å laga mat....


Har sökt Krabbpastej idag också.. Finns fasen inte i den här stan.. Eller... Jag har varit på två affärer och kollat... I allafall.. Och fan också! Går jag dit och ska köpa nått så ska det ju vara där. Usch va irriterad jag blir på sånt där.. Han på Domus hade inte ens hört talas om det!

Frågade mig om den var god och jag bah: "Jaaa! Den är verkligen jääättegoood, har jag hört. Har inte provat den själv ännu... Men den sägs vara verkligen heeelt fantastisk!" Detta bara för att jag ska kunna köpa den där på nån vecka. Jag ger dom två veckor... Då kan jag garantera att dom har den! :)


Men fy, nu känner jag mig stressad... Måste kila...

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards