Alla inlägg den 21 november 2008

Av Catja - 21 november 2008 20:52

Jessus vad sent det blev för lill gumman idag! När Patrik slutade jobbet drog vi och handlade.. Drog månadens stor-shopping men glömde såklart hälften!

Jag hittade även en tidig födelsedagspresent till Patrik! :) En såndär lysande jordglob. Inte direkt Hot ur inredningssyfte men älsklingen har ju en massa memories förknippade till dom där jordglobarna. Hans mormor hade tydligen en sån när han var liten. Så nu har vi hela världen bredvid sängen! :) (Patrik inflikar att Tony Montana också hade en jordglob! Genast lite coolare va? :))

När vi handlade köpte vi några pureer till lillgumman. Även banangröt! :)

Så ikväll fick hon sitt första riktiga kvällsmat!

Banangröt med blåbär (!!)

Hon tyckte det var okej... Eller... Helt ärligt undrar jag om hon ens fattade att hon åt. Hmmm.. Nånå vi ser ju imrogon vad hon tycker!

Medans hon åt insåg jag varför dom flesta barnen badar varje kväll. Det var ju mat över hela flickan trots att jag vaktade henne som en hök.

Så hopp med barnet i badet och efter det ville ju pappa se henne i hoppgungan. Så då drog hon ett pass i den trots att klockan var 20.10 och hon skulle egentligen varit i säng. Menmen... Sen lite ersättning och bums i säng. Började läsa sagan och hon somnade på en gång! :)


Patrik såg kortet på Elise med tutten med dom fula tänderna och utbrister: "Hahahaa! Hon är så lik sin pappa med dom där gula fula tänderna! Hahahahahaaa!"

Pucko! :)


Nä nu ska jag hoppa i duschen å sen ska vi ha myskväll här hemma. Lägg märke till att jag inte sätter in några bilder på Elise när hon har mat över hela ansiktet. Det går emot mina principer.. Hatar bilder på barn med mat överallt! Jag må ha blivit mamma men ännu har jag inte mist förståndet! :)

Av Catja - 21 november 2008 14:49

Jepps, min lille lillebror fyller år idag! Han blir hela 18 år! :) Han blidde rätt glad över sin present från mig å Patrik.. Han fick en bil! :)

Vi har ju Patrik lilla VOLVO som bara tar plats och står på vid min motorvärmar stolpe så vi måste få iväg den. Lämpligt nog håller min lillebror på å ta körkortet så han får det då! :) Toppen vi slipper bilen och han som behöver en får en! :)


Av Catja - 21 november 2008 13:28

Kan som inte komma på nån bättre rubrik. För den här dagen är liksom precis alla andra lik... Tror jag...


Eller Nej! Jag vaknade ju imorse av att Elise låg och surrade bredvid mig som vanligt men när jag kollade på klockan så var den 08.40 Hon har tagit värsta sovmorgonen ju!


Så vi blev lite sena till våran promenad. Vi gick även idag till Muddus för jag var tvungen och köpa hem lite mer Godsaker. :) Därifrån bar det av till Lindex för att plocka upp tröjan jag kollade ut åt Elise igår. Tjejen i kassan var nog ny och skulle nog visa sig duktig för sin chef, för hon lyckade pracka på mig förutom tröjan, en pyamas, två par strumpor och ett par tights till Elise. Hah! Jag vet inte riktigt hur det gick till! :) Men jag är ju lätt å lura...

Har jag berättat om gången när en telefonförsäljare lurade på mig en prenumeration på boxer-shorts? Inte? Sähär var det..


När jag gick gymnasiet var jag ihop med en kille, vi var sambos och så och vi började prenumerera på kallingar till honom, i mitt namn. När vi gjorde slut sade jag naturligtvis upp kalling-paketen. Men dessa kalsong-människor har ju register på folk som handlat av dom i flera hundra år ungefär..

Så här för några år sedan så ringde det hemma hos mig och det är en såndät klämkäck försäljare som börjar babbla om fördelarna med kalsongerna och frågade mig vad vi hade tyckt om dom?

"Jovisst, dom var väl bra.." svarade jag.

"Men bra, då får du en ny prenumeration och dom tre första kalsongerna på köpet! Vilken storlek har din sambo?" Rabblar hon på i hundranittio.

Till saken hör det att jag och min dåvararande, eller rättare sagt, nyblivna EX alldeles just hade gjort slut och jag var tok-deppig. Så när hon frågar vad min sambo har för storlek så kunde jag inte säga att jag inte hade  nån, jag tyckte att jag var värsta loosern som inte hade nån kille. Så vad gör jag?

Jo jag svarar:

"Jahaja! Jo min sambo har storlek MEDIUM!" Överlycklig för att min låtsassambo ska få kalsonger. Muhahahaaa!! Helt sanslöst men sant! Hahahaa! Jag köper ALLT dom säljer åt mig via telefon. Jag har bytt telefonbolag säkert fem gånger och fått hem paket med, vitaminer, trosor, strumpor, alger osv. Men sen kalsong incidenten har jag varit tvungen att jobba lite med mig själv. Är mycket bättre på att säga nej nu. Hihi!


Iaf, från Lindex drog jag och Elise till posten och skickade iväg lite julkort och grejjor. Där började Elise sura.. Konstigt tyckte jag. Hon brukar ju jämt vara nöjd i vagnen. När vi kom hem kom förklaringen.. Jag öppnade åkpåsen och en Stinkbomb detonerade! Uäck, stackaren hade suttit där och försökt tala om för mig vad som hänt men inte fattade tröga mamma inte. Nääää då, hon ställer sig dessutom och fotograferar ungen efter vägen hem! Hahah! Därför ser Pigan inte helt nöjd ut på bilderna nedan... Sätter in en bild på den andra fula tutten vi beställt! :)

Av Catja - 21 november 2008 10:19

Jag har en lite trött och grinig dotter här, hade tänkt blogga lite nu men får ta det senare...


Så höres senare!

Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards