Alla inlägg under januari 2009

Av Catja - 21 januari 2009 11:25

Elise har sovit i TVÅ TIMMAR! (Och hon sover ännu...)

Jösses... Kanske vaccinet igår som gör henne lite hängig och trött.

Vette fasen annars. Ett Växa-dygn kanske...


Jag och Elise har ju fått fin främmande idag.

Teddy är här och ska vara med oss under dagen, fär hans husse har ryggskott! :) Så kul med Teddsan här.. Han är en så rolig liten hund.

Det roliga med honom är hans personlighet. Han är verkligen egen denna lilla hund. :)

Inte alls som en pudel... Som han egentligen är! :)


Vi ska ut och gå sen alla tre.


Hörde om en tjej i Umeå som under sin mammaledighet var hund dagmamma! :)

Kanske skulle vara nått att göra här.. Finns ju inget hunddagis.

Tror nog att behover är rätt stort. :)


Sen har jag ju en granne som fortfarande är helt övertygad om att jag är nån känd hundtränare som tar hand om problem hundar.

Jag har ingen aning om var han har fått det ifrån! :-0

Såhär var det:


Jag var ute och rastade Chino (Awwwh...) på gräsplätten bakom husen då jag möter en granne.

Han hälsade galet entusistiskt och jag hälsade tillbaka.

"Ja men det är ju du!!" Utbrister han.

"Öh, förlåt?"

"Ja men visst är det du som tar hand om hundarna..."

"Eh..Ja alltså, Jo men.." Förstod inte alls vad han menade och försökte svara tydligare men han avbröt mig hela tiden.

"Jo men du är väl inte härifrån va!?" Säger han igenkännande.

Nu började jag bli riktigt förvirrad.

"Nä det är jag inte jag är...."

"Från Stockholm va?" Avslutar han meningen åt mig.

Sån här konversation hade vi fram och tillbaka och jag får till slut veta allt om mig själv..

Jag är från stockholm. Nej! Från Dalarna, och jag tar mig an problem hundar och hjälper dom på rätt köl igen.

Ne,nej,nej... Försökte jag förklara.

"Det här är bara en kompis hund som jag tar hand om idag. Jag är ju mammaledig så jag kan ha honom när..." 

Inte ens denna gången nådde jag fram till karln.

"Jahajajajajajaa! Du är mammaledig så du tar dig bara an hundar du känner nu...jajajjaja!"

SUCK.

Han hälsar fortfarande galet glatt mot mig alltid och drar ihop ansiktet och munnan i en min som visar "Jodå, kolla va fin hunden min går! Visst är vi duktiga." och nickar menande.

Ja jösses... Jag kanske ska gå fram och korrigera honom nångång. Skulle va spännande. :)


Elise vaknade precis och Teddy är som en Secret Service Agent. Vi gick och bytte blöja, gick och tvättade rumpan och sen och kläs på igen och Teddy sitter alldeles utanför. Vid sidan om dörren och spanar in lite över axeln för att kolla att hans "Klienter" har det lugnt och bra.

:)

Av Catja - 21 januari 2009 10:10

... Men Aaarrgh!

I påsen från elelven.se så fanns det ju med några produkter.

Märkte att det var två olika märken på sakerna.

Parfymen var ju ingen hit direkt men jag tänkte när jag hoppade i duschen att jag testar duschcremen..

Som småbarnsförälder så tenderar man ju att duscha betydligt mycket snabbare än genomsnittet (som jag gått igenom tidigare).

Så när jag står där i duschen så trycker jag ut duschceremen på duschtrasslet (vad kallas dom där nätbollarna?!) och sätter igång att scrubba...

Inom loppet av en halv sekund har jag hunnit täcka halva kroppen med lödder... som såklart luktar precis samma som parfymen!!

Korkboll!! Det var Bodylotionet som var av ett annat märke...

Usch, så nu luktar HELA jag... Men herregud....

Av Catja - 21 januari 2009 09:10

Ah, bråkat med lilla tösen i morse... Hihi!

Hon börjar kunna jäklas med en och låtsas gråta för att få som man vill! :)

Jag lyckades missa en av knapparna runt kragen på hennes tröja och "huvudhålet" blev för litet och vi fick ta i lite för att få på tröjan, och jäklar vilken symfoni hon ställde upp med! Haha! :)

Hon grinade och skrek en kvart säkert... Emellanåt skrattade hon när jag busade och skojjade med henne men sen kom hon på sig igen.


Jag och Elise har även parfymerat oss dom två senaste dagarna med Revaxör.. Mmm... Verkligen den senaste doften. Usch..

Men det är ju omöjligt att få revaxöret att hålla ig i hennes öron. Har till och med proppat hennes öron fulla med fetvadd efteråt men det hjälper inte..

Revaxöret rinner först ut ur hennes öron och rinner ner bakom hennes öron (om hon ligger ner) eller ner efter halsen (om hon sitter upp).

Därifrån kletar det på mina armar (om hon ligger i min famn) eller på mina kinder om hon sitter upp i min famn..

Kletet fastnar såklart även på hennes händer när hon är och ska klia där revaxöret rinner. Efter det så finner jag spår av öronmedicin på Tvn, köksbordet, golven, gåstolen, mina kläder, Patriks skägg...

Hela lägenheter luktar äckligt. Usch.


Well, imorrn är sista dagen med smeten. Skönt! :)


Btw, matlagningsgrädden funkade i kaffet!

Min morgon blev räddad....


Nu ska jag slänga mig i duschen och tvätta bort lite revaxör.

Av Catja - 20 januari 2009 21:28

 Färgen låter värst spännande! :)

Surrade med Nina idag och fick veta att när det kom till denna färg så:

"Detta är inte kemi, det är Fysik!"

Spännande värre, får väl se torsdag då! :)

Frisör Nina... :)

Av Catja - 20 januari 2009 21:21

... Nä jag vill verkligen inte.

Vi har slut mjölk. :(

Kaffe utan mjölk går inte.

Morgon utan kaffe går inte.


Och jag är verkligen inte sugen på att kila och handla nu.

Är helt slut, funderar på att gå och sova.

Men nää... Då är det ju snart morgon, och jag sitter här och saknar mjölk innan jag vet ordet av det.


Kanske Patrik kan komma med mjölk på morgonen... Kanske.

Säkert inte, dom har massor att göra på jobbet.


Kan man ha matlagningsgrädde eller Turkist yoghurt i kaffe?


Av Catja - 20 januari 2009 21:11

Johanna har en tävlig på Profoto.blogg.se, lagomt inför alla hjärtansdag! :)

Man ska lägga in en bild på KÄRLEK på sin blogg och länka till henne, även slänga in en kommentar på hennes blogg så är man med i en utlottning om en fotografering och en förstoring på ett kort! :)


Här är min Kärleksbild... :)

Den kärleken dessa två känner är lika sann som din...



"Man tror alltid att ens första kärlek är ens sista

och att ens sista är den första..."



Av Catja - 20 januari 2009 20:08

Jamen känns det inte lite orättvist att inte få vara en amerikan/-ska?

Har suttit och tittat på Barack Obamas tal och hans ed och jag kan inte hjälpa att jag blir lite avundsjuk på USA och deras stolthet.

Man sätter sig i sin IKEA soffa och och tänker:

"Jaah, man kanske skulle ta och se lite grand då på den där Presidenten. Får vi väl se vad han har att säga då.. Fnys!"

Men det är ju lite så ju.

Jantelagen är inte nått påhitt utan verkligen Sveriges största fenomen. Tyvärr.

Så vi satt här i soffan och tittade och jag kan inte hjälpa det, men jag blir så medryckt i Obamas tal och alla amerikanernas glädje där dom samlats för att lyssna på sin nye president. Man vill själv också stå där och tjoa och applådera och vara lika glad som varje amerikan är idag. 

Äntligen verkar USA ha fått en President som inte vill hävda deras styrka och makt. Utan en president som verkligen önskar förståelse och respekt nationer emellan.


Ingen maktgalen fanatiker med automatvapen under huvudkudden.

 


Visst vore det härligt egentligen att få vara amerikan bara för den anledningen att man skulle vara ärligt och uppriktigt stolt över sitt land!

Här sitter svenskarna insnöade och bara surar och gnäller om än det ena och än det andra. Aldrig kan vi vara riktigt glada, nöjda och stolta över vårat land. Riktigt tråkigt faktiskt! (Se bara hur jag gnäller över Sur-Sverige just nu!)

I Finland har man mer USA-takter när det gäller sitt eget land.

Men det kanske har med det att göra att Finland enade har gått i krig och slagits tillsammans för sitt land. Det har ju inte Sverige gjort.

Det har Sverige visserligen inte heller riktigt behövt göra, och det kanske är lite trist på sitt sätt!

Hade Sverige behövt kriga och enat stå emot en fiende så skulle kanske svensken känna sig lite bättre till mods och kanske kunna tycka om sig själv.

Jag tror Svensken har riktigt dåligt självförtroende.


Trots att vi inte är Amerikaner så kan nog dom flest säga

WE LIKE!



Av Catja - 20 januari 2009 19:14

Förlåt mig! :)

Det ska vara 50g smör! :)

Såja, ska gå och skriva in det i receptet också...

Tack Anki som uppmärksammade mig på det!

Ovido - Quiz & Flashcards