Alla inlägg under november 2008

Av Catja - 24 november 2008 08:35

Sitter och lyssnar på Rix morgon Zoo.. Dom ska ha en bloggskola Med Vad heter hon... Dominica Prezissskzzzkey.. Ni vet.. Hon.

Hon ska tipsa om hur man får fler läsare på sin blogg. Ska lyssna och ta till mig och sen skriver jag ett inlägg efter deras råd. Så då får vi se om jag blivit en bättre bloggare! :) *Spännande musik spelas*

Av Catja - 23 november 2008 08:42

Gud så skönt! Elise har sovit hela natten igen.. Kom på igår kväll att kanske hon sover hela natten om hon somnar utan tutten. Och det gjorde hon! Ska testa ikväll igen, för det kan ju vara ett sammanträffande. :) åååh, så skönt det var.. Sen när hon vaknade till fem i morse av pappa som levde om så lyfte han över henne till mig så jag behövde inte ens kliva upp.. Najs! :)


Elise har en ny stickad kofta idag. En rosa cardigan men ett skärp... Men när jag tagit på henne den blev jag så jäkla nervös för det här bältet. Tänk om hon stryper sig själv?! Sen kom jag på att hon är ju aldrig ensam.. Men ändå! Ryckte bort skärpet från koftan. Ändrade mig och satte tillbaka den igen. Men gjorde denna gången en dubbelknut på skärpet. Kommer på denna gången att då kan hon inte vända sig på mage för då har hon en knut stor som Tjetjenien som trycker henne i magen. Så jag ryckte bort den.. Hon får vara utan helt enkelt! :)


Idag ska vi till Malmberget igen. Vi ska dit, åker bil dit idag, men där ska vi ut å promenera och Elise ska få åka spark! :) A ride with The Kick! :)


Nä nu är det dags för frukost till mamma också det kurrar i maggen!


Sur

Av Catja - 22 november 2008 21:49

Känner mig sur helt plötsligt. Nu går jag å sover. Ont i nacken har jag också.

Av Catja - 22 november 2008 18:27

Jahaja! Promenaden bar av till malmberget istället... Det var en lagom bit att gå men lite tyngre än planerat med all snö som ingen idats skotta bort! :) Men inte gör det något, desto bättre träning för mig!

Elise sov hela vägen och vaknade fyra hus innan Ritva och Ingemar!

Väl där fick vi lunch, suovas med bulgur, kikärtor och broccoli! Mmmm...


Efter maten gick jag och Ingemar ut och travade lite ved. Ännu mera träning! Köra skottkärran var mitt jobb. Nostalgi känsla från förr när man mockade boxar hela dagarna! :)


Nånå, När vi kom hem så åt Elise för andra gången och jag tror att vi har väckt nått monster när vi börjat ge henne riktig mat Hihi! :) Hon äter ALLT som är framför munnen på henne. Pappas hand, haklappen, servetten, bordet, jag ALLT! :) Så kul å se henne äta, hon ser helt dryg ut. Stoppar näsan i vädret! Hihi!


Nä nu ska jag börja göra kväll med Elise. Dags för massage och kvällsvälling nedvarvning och saga..


Av Catja - 22 november 2008 09:50

Elise vilar och jag passar på att göra NADA. Slänger in en softar bild... Och två på Elise från i morse. Alltså när hon sitter vid bordet så ser hon ibland ut som en fisförnäm gammal tant!

Av Catja - 22 november 2008 09:16

Elise har sovit som en kratta i natt.. Eller tjaaa, hon har nog sovit helt okej men det har inte mamma gjort. Hon har pipit och gnällt i sömnen så jag har fått kliva upp flera gånger. Sen på morgonen när jag lyft över henne i våran säng så har hon legat och skrattat i sömnen! Jagmen vad gör man då? :) Man kan ju som inte blir irriterad! :) Hihi!


Nå vi klev upp redan strax efter sju och Elise fick äte. Sen var det dags för frukost för mig och Pigan började gnälla.. Hon fick gå och vila för en stund sen och jag skurade badrummet och startade en tvättmaskin. Nu sitter jag här... Lite trött men tänkte bälga lite kaffe så blir man nog piggare. Väntar på svar från Nina om hon kommer över på kaffe hon med. 

Funderar på att gå upp på Dundret idag.. Inte toppen alltså, men till parkeringen där och se ifall man ser nått spännande av Världscupen. Hörde ju att Patriks faster hade biljetter dit men har inte fått tag på henne. Så intresserad är jag inte av skidåkning så jag betalar 250 kromor för att stå ute och frysa och se åkarna en gång när dom svishar förbi svettiga och fläckade av blåbärssoppa å allt vad dom dopar sig med. Men med biljetterna hade man kunna gå in och kika på icke skidåkande folk bara. Det är inte så kalt ute idg heller utan sådär lite lagom. Men det snöar lite.. Då ser man så dåligt. Usch vilket dåligt väder dom har å filma i idag.. Stackarna!


Patrik höll på å dö igår när han läste min blogg och jag hade skrivit att jag gått till Muddus. Jag menade såklart Delikatessbutiken Muddus och inte  nån jäkla nationalpark! Det finns tydligen något sådant, men det hade ju inte jag någon aning om! :)


Ska vänta på Elise och tvättmaskinen och sen ska vi ut å traska...

Ställde mig på vågen i morse... -3kg. På lite mindre än två veckor. HAH!! Helt acceptabelt! :)

Av Catja - 21 november 2008 20:52

Jessus vad sent det blev för lill gumman idag! När Patrik slutade jobbet drog vi och handlade.. Drog månadens stor-shopping men glömde såklart hälften!

Jag hittade även en tidig födelsedagspresent till Patrik! :) En såndär lysande jordglob. Inte direkt Hot ur inredningssyfte men älsklingen har ju en massa memories förknippade till dom där jordglobarna. Hans mormor hade tydligen en sån när han var liten. Så nu har vi hela världen bredvid sängen! :) (Patrik inflikar att Tony Montana också hade en jordglob! Genast lite coolare va? :))

När vi handlade köpte vi några pureer till lillgumman. Även banangröt! :)

Så ikväll fick hon sitt första riktiga kvällsmat!

Banangröt med blåbär (!!)

Hon tyckte det var okej... Eller... Helt ärligt undrar jag om hon ens fattade att hon åt. Hmmm.. Nånå vi ser ju imrogon vad hon tycker!

Medans hon åt insåg jag varför dom flesta barnen badar varje kväll. Det var ju mat över hela flickan trots att jag vaktade henne som en hök.

Så hopp med barnet i badet och efter det ville ju pappa se henne i hoppgungan. Så då drog hon ett pass i den trots att klockan var 20.10 och hon skulle egentligen varit i säng. Menmen... Sen lite ersättning och bums i säng. Började läsa sagan och hon somnade på en gång! :)


Patrik såg kortet på Elise med tutten med dom fula tänderna och utbrister: "Hahahaa! Hon är så lik sin pappa med dom där gula fula tänderna! Hahahahahaaa!"

Pucko! :)


Nä nu ska jag hoppa i duschen å sen ska vi ha myskväll här hemma. Lägg märke till att jag inte sätter in några bilder på Elise när hon har mat över hela ansiktet. Det går emot mina principer.. Hatar bilder på barn med mat överallt! Jag må ha blivit mamma men ännu har jag inte mist förståndet! :)

Av Catja - 21 november 2008 14:49

Jepps, min lille lillebror fyller år idag! Han blir hela 18 år! :) Han blidde rätt glad över sin present från mig å Patrik.. Han fick en bil! :)

Vi har ju Patrik lilla VOLVO som bara tar plats och står på vid min motorvärmar stolpe så vi måste få iväg den. Lämpligt nog håller min lillebror på å ta körkortet så han får det då! :) Toppen vi slipper bilen och han som behöver en får en! :)


Presentation

Omröstning

Du som läser! :) Känner du mig?
 Ja mycket väl!
 Jodå, vi är bekanta!
 Vi vet vem den andra är!
 Nope.
 Vet inte. (Hah! Ja, det var ju ett lustigt alt!)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards